لوله پلی اتیلن
نوشته شده توسط : سازآب

لوله پلی اتیلن :

در زیرساختهای شهری از نوع صنعتی و یا خانگی برای انتقال آب و فاضلاب و یا سایر سیالات می بایست جایگزین مناسبی برای لوله های فلزی انتخاب کرد. با پیشرفت دانش در عرصه صنایع پلیمری ، تولید کنندگان داخلی به فکر طراحی و تولید لوله پلی اتیلن افتادند. لوله پلی اتیلن ساخته شده از ماده پلی اتیلن pe 80 و یا  pe 100 می باشد و به لحاظ وزین نسبت به لوله های فلزی بسیار سبک وزن می باشند و از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند. لوله های پلی اتیلن ممکن است بصورت تکجداره که از قطر 110 تا 1400 میلمتر تولید می شود و لوله های پلی اتیلن دوجداره که به لوله کاروگیت معروف می باشند از قطر 110 ملیمتر تا 3000 میلمتر قابل تولید می باشد و در سایز 100 تا 3000 میلیمتر اساسا بسیار پرکاربرد می باشند. و دسته دیگر لوله های کاروگیت اسپیرال می باشد. اما در ادامه شما را با روند تولید لوله های پلی اتیلن ( HDPE ) آشنا می نماییم.

 

روند اکسترود نمودن لوله پلی اتیلن :

مراحل زیر روند اکستروژن لوله HDPE را نشان می دهد:

ماده اولیه پلی اتیلن از یک سیلو به خشک کن قیف کشیده می شود ، که هر گونه رطوبت گلوله را از بین می بردسپس توسط پمپ خلا به درون مخلوط کن کشیده می شود ، جایی که توسط بخاری بشکه ای گرم می شودمواد PE در حدود 180 درجه سانتیگراد (356 درجه فارنهایت) ذوب می شوند ، و اجازه می دهند از طریق قالب / قالب تغذیه شود ، که مواد مذاب را به شکل مدور شکل می دهد پس از عبور از قالب ، لوله تازه شکل گرفته به سرعت وارد مخازن خنک کننده می شود ، که در خارج از لوله آب را غرق یا پاشش می کنند و هر کدام 10-20 درجه درجه حرارت لوله را کاهش می دهنداز آنجا که پلی اتیلن دارای ظرفیت حرارتی ویژه بالایی است ، برای جلوگیری از تغییر شکل لوله پلی اتیلن ، لوله باید مرحله ای خنک شود و تا رسیدن به "تراکتور حمل و نقل" ، به اندازه کافی سخت است که به آرامی توسط 2-3 کمربند چاپگر لیزری یا پودری کشیده شود و اندازه ، نوع ، تاریخ و نام سازندگان در کنار لوله نیز درج گردد سپس توسط اره برش داده می شود ، یا به طول 3 یا 6 یا 12 یا 24 متر (9.8 یا 19.7 یا 39.4 یا 78.7 فوت) بریده می شود ، یا به 50 یا 100 یا 200 متر (164 یا 328 یا 656 فوت) پیچ می شود .

لوله پلی اتیلن( HDPE ) با راه راه آبی :

برای لوله HDPE راه راه از یک قالب متفاوت استفاده می شود که دارای کانالهای کوچکی است که مواد رنگی از آن عبور می کند ، درست قبل از اینکه از طریق قالب تحت فشار قرار گیرداین بدان معناست که نوارها به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از لوله تشکیل می شوند و به احتمال زیاد از بدنه اصلی جدا نمی شوند لوله اکسترود شده یا لوله HDPE مشترک ، دارای یک پیچ اکستروژن دوم است که پوست اضافی رنگی را در اطراف لوله HDPE سیاه و سفید ایجاد می کند ، این امر باعث می شود که لوله از بیرون برای رنگ آمیزی یا خنک سازی حرارتی رنگ شود.

موارد کاربرد لوله پلی اتیلن :

یک نمونه از لوله پلی اتیلن با دوام( HDPE) و بسیار رایجبا طول 600 متر (1،969 فوت برای پروژه پاکسازی اقیانوس استفاده شده استخط لوله HDPE برای پاکسازی تکه بزرگ زباله اقیانوس آرام در اقیانوس مورد استفاده قرار می گیرد. لوله HDPE بیش از 50 سال است که در محیط های روستایی و معدنی در کشور استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد و اثبات می شود که وسیله ای بسیار بادوام و موثر برای انتقال مایعات و گاز است. اگرچه لوله HDPE اغلب 50 سال به طول می انجامد ، اما در واقع می توان آنها را تا 100 سال بدون هیچ نقصی استفاده نمود. در استرالیا ، لوله های PE و اتصالات PE در اواسط دهه 1900 ، عمدتا برای آبیاری یا تأمین آب ، بلکه همچنین برای گاز ، سوخت و سایر مصارف صنعتی معرفی شدنداستفاده از این فاصله زمانی 50 ساله منجر به سوتفاهم می شود که نشان دهنده عمر لوله 50 ساله استبرای سیستم های لوله ای که به درستی ساخته و نصب شده اند ، می توان عمری بیش از 50 سال را پیش بینی کرد ، اما انتظار می رود بیش از 100 سال باشد تا نیاز به توانبخشی اساسی داشته باشد.

اتصالات پلی اتیلن :

همانطور که می دانید لوله های پلی اتیلن مسیرهای زیادی را در پروژه های بزرگ پوشش می دهند و نکته قابل ذکر این است که این نوع از لوله های در شاخه های 3 و 6 و 12متری تولید می شوند. بنابراین برای اتصال انواع لوله پلی اتیلن می بایست از اتصالات پلی اتیلن استفاده نمود. اتصالات پلی اتیلن دارای مدلها و اشکال مختلفی می بانشد که بسته به نوع اتصال دو لوله به یکدیگر و موقعیت پروژه مورد استفاده قرار می گرند. اتصالات پلی اتیلن نیز برای لوله های پلی اتیلن تکجداره و دوجداره می بایست در شکل و شمایل لوله ها انتخاب گردد بعبارتی دیگر برای اتصال لوله های پلی اتیلن تکجداره از اتصالات پلی اتیلن تکجداره و برای اتصال لوله های کاروگیت از اتصالات کاروگیت استفاده نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلی اتیلن از شما تقاضا می نماییم تا  به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

 

 





:: برچسب‌ها: لوله پلی اتیلن ، قیمت لوله پلی اتیلن ، خرید لوله پلی اتیلن ، فروش لوله پلی اتیلن ، تولید لوله پلی اتیلن ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: